"Förbjudet eller tillåtet?!"

Vad är förbjudet och vad är tillåtet.
Jag önskar att jag visste.
Varför får livet inte bara vara helt underbart som det kan vara hela tiden.
Varför måste man blockera saker för att kunnat tillåta sig att må bra.
Även om man mår bra av dessa ting i livet.
Livet är en stor gåta och den största gåtan är den som man inte vill bli sårad av igen.
Jag vill kunna släppa mina hämningar, mina känslor och bara gå vidare.
Jag har kommit en bit på vägen men jag har en lång väg kvar att vandra.
Hur kan man ge upp livet så lätt och så fort, varför rivs våra murar de som vi har byggt upp och tror att vi är starka bakom.
Varför tillåter vi oss själva att må som vi gör.
Jo, för att det är bra för oss att tillåta oss att må dåligt, för att må bra måste man låta sig själv att må dåligt.
Men är det verkligen så man gör, är det verkligen tillåtet att göra det. Frågan är ju varför det är tillåtet att se en annan människa må dåligt, och varför det är tillåtet att må dåligt själv.
Man når botten men man tar sig där i från.
Men tänk om man bara fick sprida sin kärlek sin värme och få de man vill ha nära sig att må bra, då skulle alla må bra.
Det finns en person som fått mig att inse att livet är inte bara något man lever,
utan även att det finns något att leva för.
När jag har gett upp, och inte vet vad som finns att leva för utan bara gör allt som är en rutin i livet.
Den personen ligger mig varmt om hjärtat, den personen får mig att le en extra gång för att jag vet att livet är inte en dans på rosor men jag klarar detta.
Många ord många känslor finns, det kan ingen undgå, oavsätt vad som händer i livet så kommer du alltid att vara min bästa vän.
Fast du inte vet om det, du kommer alltid att finnas inom mig.
Men vad är då förbjudet och tillåtet, det är den största frågan för mig just nu.
Förvirrad i mitt liv, jag önskar jag kunde tala om vad jag vill.
Hjärtat säger en sak men huvudet säger en sak.
Livets stora gåta kommer aldrig lösas, den största gåtan någonsin.
Den långa vägen blir bra mycket längre men det finns även ett slut på den också.
Men frågan är när den kommer.
Vad är förbjudet och vad är tillåtet.
Jag önskar att jag visste.
Varför får livet inte bara vara helt underbart som det kan vara hela tiden.
Varför måste man blockera saker för att kunnat tillåta sig att må bra.
Även om man mår bra av dessa ting i livet.
Livet är en stor gåta och den största gåtan är den som man inte vill bli sårad av igen.
Jag vill kunna släppa mina hämningar, mina känslor och bara gå vidare.
Jag har kommit en bit på vägen men jag har en lång väg kvar att vandra.

Hur kan man ge upp livet så lätt och så fort, varför rivs våra murar de som vi har byggt upp och tror att vi är starka bakom.
Varför tillåter vi oss själva att må som vi gör.
Jo, för att det är bra för oss att tillåta oss att må dåligt, för att må bra måste man låta sig själv att må dåligt.
Men är det verkligen så man gör, är det verkligen tillåtet att göra det. Frågan är ju varför det är tillåtet att se en annan människa må dåligt, och varför det är tillåtet att må dåligt själv.
Man når botten men man tar sig där i från.
Men tänk om man bara fick sprida sin kärlek sin värme och få de man vill ha nära sig att må bra, då skulle alla må bra.

Det finns en person som fått mig att inse att livet är inte bara något man lever,
utan även att det finns något att leva för.
När jag har gett upp, och inte vet vad som finns att leva för utan bara gör allt som är en rutin i livet.
Den personen ligger mig varmt om hjärtat, den personen får mig att le en extra gång för att jag vet att livet är inte en dans på rosor men jag klarar detta.
Många ord många känslor finns, det kan ingen undgå, oavsätt vad som händer i livet så kommer du alltid att vara min bästa vän.
Fast du inte vet om det, du kommer alltid att finnas inom mig.

Men vad är då förbjudet och tillåtet, det är den största frågan för mig just nu.
Förvirrad i mitt liv, jag önskar jag kunde tala om vad jag vill.
Hjärtat säger en sak men huvudet säger en sak.
Livets stora gåta kommer aldrig lösas, den största gåtan någonsin.
Den långa vägen blir bra mycket längre men det finns även ett slut på den också.
Men frågan är när den kommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför så lågt o tungt?? UPP MED NÄSAN

Kram

//P

2010-08-27 @ 10:19:47
Postat av: Anna Lundin

Ja men i dag är allt lite lättare..,

2010-08-27 @ 11:09:01
URL: http://annaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://sweetkay.blogg.se